hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > قم| شرکت 14 هزار نفر در جشنواره بین المللی قرآن وحدیث المصطفی

قم| شرکت 14 هزار نفر در جشنواره بین المللی قرآن وحدیث المصطفی

رئیس ستاد جشنواره قرآنی و حدیثی جامعه المصطفی گفت: در بیست و ششمین دوره جشنواره بین المللی قرآن و حدیث جامعه المصطفی 14 هزار نفر شرکت کردند و به رقابت پرداختند.


به گزارش رویدادایران_قم،حجت الاسلام محمدحسین رفیعی در نشست خبری که در جامعه المصطفی العالمیه برگزار شد، اظهار کرد: بیست و شمشین دوره این رویداد علمی از اوایل مهرماه سالجاری با ابلاغ ۱۸ رشته در بخش طلاب و کارکنان المصطفی  و ۲۰ رشته در بخش خانواده طلاب آغاز بکار کرد.

وی با بیان اینکه از مجموع ۱۸ رشته بخش طلاب و کارکنان المصطفی هشت رشته به صورت شفاهی و ۱۰ رشته در قالب رویداد کتبی برگزار می‌شود، تصریح کرد: در مجموع ۱۱ هزار نفر در بخش طلاب و کارکنان و ۳ هزار نفر در بخش خانواده طلاب در این جشنواره شرکت کرده اند.


رئیس ستاد جشنواره قرآنی و حدیثی جامعه المصطفی با بیان اینکه مرحله نهایی بیست و ششمین دوره این جشنواره روز ۱۹ اسفندماه سال جاری از ساعت ۸ صبح تا ۲۰ شب برگزار می شود، عنوان کرد: مراسم اختتامیه این جشنواره به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صورت محدود ترتیب خواهد یافت و آثار شفاهی بصورت از پیش ضبط شده مورد ارزیابی و داوری نهایی قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه تمام هزینه‌های جشنواره از منابع خیرین و خارج از بودجه‌های عمومی این نهاد علمی تامین شده‌است، گفت: درجشنواره امسال چهار رشته جدید دربخش شفاهی شامل مقتل خوانی، دعا خوانی، همخوانی و خطبه خوانی برای نخستین بار به مجموعه رشته ها افزوده شده‌است.

رفیعی عنوان کرد: در مرحله نخست این دور از مسابقات ۳۰۰ نفر از طریق قرعه کشی برگزیده شده‌اند و در مرحله نهایی نیز نفرات برتر رشته‌ها معرفی می‌شوند و در مجموع از ۸۰ نفر برتر تجلیل می شود.

رفیعی گفت: تعداد شرکت کنندگان درجشنواره امسال نسبت به سال گذشته حدود 10 درصد کاهش یافته اما از نظر کیفی جشنواره تقویت شده است.

رفیعی تصریح کرد: ۹ درصد کل طلاب المصطفی حافظ کل قرآن کریم هستند و۳۰۰ نفر قاری برجسته نیز در این نهاد علمی مشغول تحصیل هستند.

به گفته وی، تاکنون ۷۰۰ کتاب در موضوع قرآن و حدیث به زبان‌های مختلف دنیا توسط جامعه المصطفی ترجمه یا تدوین و ۳ هزار پایان نامه کارشناسی و رساله دکتری در موضوع قران و حدیث دفاع شده‌است.

 

 

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد